عید غدیر فرصتی برای حمایت از کرامت انسان

عید غدیر فرصتی برای حمایت از کرامت انسان توانبخشی بیماران روان سرای احسان

مَنْ کُنْتُ مُولا فَهذا عَلیٌ مُولا

واقعه غدیر خم از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) هنگام بازگشت از آخرین حج خود در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم هجری قمری در مکانی به نام غدیر خم، علی (ع) را ولی و جانشین خود معرفی نموده و حاضران – که بزرگان صحابه نیز در میانشان بودند- با ایشان بیعت کردند.

واقعه غدیر عظمت اسلام را معنا داد و با تفکر عمیق عدالت خواهی، سعادت بشری را به عینیت رساند و امید به هدایت الهی را تجسم بخشید. غدیر، روز امامت و نشانه تداوم حرکت نبوت است تا امت اسلامی عدالت را بپیماید و با پیوند نبوت و امامت به سرچشمه علم و حکمت الهی دست یابد. غدیر تنها نام یک سرزمین نیست، یک تفکر است و نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می کند. چشمه ای است که تا پایان هستی می جوشد، کوثری فناناپذیر و افقی بی کرانه. در یک کلام، غدیر اقیانوسی بیکران است که سراسر هستی را پوشانده است. غدیر را نمی توان بخشی از تاریخ دانست، غدیر همه تاریخ است.

قـبـل از مـحـرمـی شـدن، باید غـدیـری شـویم. شـرط همدلی و همراهی با حـسیـن (ع)، یا عــلــی گفتـن اسـت. آماده‌ بیعت شویم، امروز هم دیر نیست…

اَلْحَمدُالله الَذی جَعَلنا مِنَ المُتِمَسّکینَ بِولایه مُولانا اَمیرَالمومِنین عَلی ابن اَبیطالِب (ع)

عید غدیر نماد محبت و ولایت است و فرصت مناسبی برای توجه به نیازمندان و آسیب دیدگان اجتماعی به شمار می‌رود. در این روز، مسلمانان با پیروی از سیره امام علی (ع) که همواره یاری‌گر محرومان و مستضعفان بود، می‌توانند با ارائه کمک‌های مادی و معنوی به آسیب‌دیدگان اجتماعی، نشان دهند که عید غدیر تنها یک جشن نیست، بلکه فرصتی برای تقویت همبستگی اجتماعی و حمایت از کسانی است که به کمک و همدلی نیاز دارند.

سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و امامت مولا علی (ع) و تجدید بیعت با فرزند غدیر، حضرت مهدی (عج) بر تمامی پیروان آن حضرت گرامی باد

فرهاد رمضانی نژاد

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت آخرین اخبار، شماره خود را وارد کنید

سرای احسان

مرکز نگهداری و توانمند سازی بیماران اعصاب و روان

سرای احسان کجاست؟

سرای احسان یک مرکز خیریه مردم نهاد است که به طور شبانه روزی و رایگان از بیماران اعصاب و روان مراقبت می کند و سعی در توانبخشی آنها دارد.

درباره ما بیشتر بخوانید
به دنیای ساده آدم‌های آن‌سوی دیوار بپیوندید

سرای احسان

مرکز نگهداری و توانمند سازی بیماران اعصاب و روان درباره ما بیشتر بخوانید