مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد فعالیت موسسه و گرامیداشت بیست و پنج سال حمایت و همراهی نیکوکاران با سرای احسان و توانخواهان مقیم مرکز

جشن بیست و پنج سالگی موسسه خیریه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی آسا

مراسم جشن بیست و پنجمین سالگرد فعالیت موسسه خیریه حمایت ازآسیب دیدگان اجتماعی (سرای احسان) در از ساعت ۱۴ الی ۱۷ روز جمعه ۵ اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی آقایان دکتر نوش آبادی، دکتر یزدیخواه، دکتر روح الامینی و دکتر خضری پور و آقای معاون محترم فرمانداری ویژه شهرستان ری و بخشدار کهریزک جناب آقای دکتر بشارت، جناب آقای مهندس کلهر شهردار محترم کهریزک و تنی چند از خیرین و نیکوکاران همیشه همراه سرای احسان و رئیس محترم هیات مدیره جناب آقای ستاری و دیگر اعضای محترم هیات امنا و هیات مدیره آقایان مهندس میریان، دکتر اسماعیلی، طاهری و سرکار خانم رحیمی در مجموعه فرهنگی مذهبی باب السلام سرای احسان برگزار گردید.

در آغاز مراسم، آیاتی از کلام الله مجید از تلاوت شده و پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، جناب  آقای نعمتی عضو هیئت موسس موسسه خیریه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی، با تشریح فعالیت های ۲۵ ساله این موسسه و دستیابی به جایگاه علمی و اجتماعی در کشوری و نیز دریافت مقام مشورتی خاص از شورای اجتماعی اقتصادی سازمان ملل متحد (ECOSOC)، توضیحات مبسوطی در خصوص ساماندهی بیش از ۱۴ هزار نفر در طول ۲۵ سال فعالیت موسسه پرداخته و سپس روند تلاشهای انجام گرفته مسئولین و مدیران مجموعه بمنظور ایجاد رفاه و آسایش مددجویان مقیم و ساکن در سرای احسان از ابتدا تاکنون را بیان نمودند. همچنین، ایشان وضعیت و امکانات مطلوب حاضر را مرهون تلاش های صادقانه خدمتگزاران، مدیران و پرسنل متعهد و دلسوز و همراهی و مساعدت خیرین نیک سرشت دانستند.

جناب آقای یزدیخواه نماینده محترم مجلس شورای اسلامی- با اشاره به نقش موسسات وخیریه های مردم نهاد در امر همراهی دولت و نظام در رفع بحرانهای اجتماعی، فعالیت موسسه خیریه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی (سرای احسان) را در حوزه سلامت روان و خدمت رسانی به بیماران مبتلا به اختلالات روان بسیار موثر و قابل توجه دانستند و ابراز امیدواری نمودند که با یاری دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانند قوانینی در جهت رفاه حال و رفع مشکلات این گروه از افراد جامعه وضع و آماده اجرا نمایند.

جناب آقای نوش آبادی نماینده مترم تهران و ری در مجلس شورای اسلامی دیگر مهمان مراسم بودند که ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت ۲۵ ساله موسسه خیریه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی(سرای احسان) اعلام نمودند که سرای احسان و سایر موسسات وخیریه ها که اقداماتی تاثیر گذار، شفاف و علمی را دنبال می نمایند، نیازمند حمایت مستمر و موثر بوده و ایشان و سایر نمایندگان حاضر در مراسم، اهتمام به رفع موانع و همراهی برای خدمت رسانی بهتر و مطلوب تر به بیماران روان داشته و دارند و بطور قطع مشکلات و مسائل موسسات را در مجلس طرح و رفع موانع را دنبال خواهند نمود.

جناب آقای دکتر نوش آبادی عملکرد ۲۵ ساله موسسه خیریه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی (سرای احسان) را الگویی تاثیرگذار برای انجام اقدامات مشابه در عرصه خدمت به محرومین واقعی بر شمردند و برای مسئولین و خدمتگزاران مجموعه اجر وصبر وتوفیق روز افزون از درگاه خداوند متعال مسالت نمودند.

پس از بیانات جناب آقای دکتر نوش آبادی، جناب آقای دکتر عبدالحسین روح الامینی دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی میهمان در مراسم با بیان اینکه بیماران روان نیز جزوی از مردم هستند و نادیده گرفتن این عزیزان و بی اعتنایی به این قشر از جامعه در قاموس و فرهنگ ایران و ایرانی نیست، از دستگاههای متولی و مسئول خواستند تا چنانچه برای رفع معضلات و مشکلاتی که سد راه خدمت رسانی مناسب به این گروه و قشر مظلوم جامعه می باشد، نیازمند همراهی نمایندگان مجلس هستند، اعلام نمایند و متعهد شدند که برای رفع موانع موجود از هیچ کوششی دریغ نورزند.

 

سرکار خانم دکتر صالحی، از خیرین صاحب نام و دلسوز در عرصه خدمت به محرومین و یار دیرین مجموعه سرای احسان با بیان اینکه حضور  و فعالیت در مجموعه سرای احسان و خدمت به بیماران روان را توفیقی برای خود دانسته و می دانند از نمایندگان و مسئولین حاضر و نیز تمامی خیرین و هموطنان نوعدوست و شریف  درخواست نمودند که افراد نیازمند و بخصوص به این قشر از افراد جامعه و مراکز خدمتگذار مانند سرای احسان توجه بیشتری نموده و خاطر نشان ساختند، ادامه و بقاء این موسسات به یاری و همت عمومی احاد مردم و مسئولین وابسته می باشد. 

پس از صحبتهای سرکار خانم دکتر صالحی، جناب آقای دکتر خضریان دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن قدر دانی از تلاشها و خدمات بی بدیل مجموعه سرای احسان، توفیق خدمت در این امور را لیاقتی دانستد که خداوند متعال فقط به بندگان خاص خود عنایت میکند و از مسئولین وخدمتگزاران مجموعه سرای احسان بابت خدمات ۲۵ ساله به بیماران روان تقدیر و تشکر نمود.

جناب آقای حاج محمدرضا باباخانی از خیرین پیشکسوت، عضو هیات امناء و نایب رئیس هیات مدیره سخنران بعدی مراسم بودند که ضمن تقدیر از خیرین و مسئولین حاضر در مراسم از پرسنل خدوم و زحمتکش مجموعه تقدیر نمودند. جناب آقای باباخانی، بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی شخصی خود را به رفع امورات و هزینه های جاری مجموعه سرای احسان اختصاص داده و میتوان ادعا نمود که خود را وقف خدمت به مددجویان محروم و مظلوم سرای احسان نموده اند و خود را خادم این عائله خدا می دانند.

جشن بیست و پنج سالگی موسسه خیریه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی آسا10

لازم به ذکر است، در جمع میهمانان مراسم خیرین گرامی و ارزشمند و همیشه همراه مجموعه همچون جناب آقای حاج محمد طاهباز فرزند گرانقدر مرحوم حاج احمد طاهباز، جناب آقای احد احمدی نیا از خیرین خوشنام و خانواده مرحوم حاج حسن احمدی نیا، جناب آقای موسوی پناه، سرکار خانم شکیب نیا، جناب آقای مهندس صاحبقرانی، جناب آقای سیدرضا ابوالقاسمی، سرکار خانم سعیدی، جناب آقای عطاران و … نیز حضور داشتند.

در طول برنامه، علاوه بر پخش چند کلیپ از فعالیت های مجموعه سرای احسان در ۲۵ سال گذشته، گروه سرود مددجویان زن و مرد سرای احسان نیز برنامه شایسته ای اجرا نمودند که با تشویق و تقدیر حاضرین و مدعوین همراه شد.

جناب آقای دکتر بشارت معاون فرماندار شهرستان ری و سرپرست بخشداری کهریزک – نیز با بیان اینکه سرای احسان یکی از افتخارات منطقه می باشد از خدمات این مجموعه تقدیر نمودند و اذعان داشتند که در طول حضور خود به عنوان بخشدار کهریزک، در راستای حمایت از سرای احسان و خدمت به مددجویان این مرکز از هیچ خدمتی فروگذار نخواهد کرد.

در پایان مراسم، جناب آقای علیرضا طاهری مدیرعامل سابق موسسه با بیان خلاصه ای از اقدامات انجام شده در دوران تصدی مسئولیت خود و اعلام رضایتمندی از مجموعه مدیریتی و پرسنل خدوم و پرتلاش مجموعه سرای احسان، مدت حضور و فعالیت در سرای احسان را توفیقی الهی و برگ زرینی در طول عمر خود دانسته و معرفی جناب آقای دکتر فرهاد رمضانی نژاد بعنوان مدیر عامل جدید موسسه را با توجه به توانایی، تخصص و تجربیات ایشان، بهترین گزینه برای ادامه حیات و رشد و تعالی موسسه خیریه حمایت از آسیب دیدگان دانسته و ابراز امیدواری نمودند ایشان با سابقه بیش از بیست سال حضور و فعالیت در مجموعه، خدمات شایسته ای در جهت ایجاد تحولات و رشد سرای احسان اعمال نموده و به واسطه مدیریت شایسته و در خور تحسین وی، آینده ای درخشان در تمامی عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی واقتصادی را برای موسسه خیریه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی نوید دادند.

در پایان مراسم، از جناب آقای حاج علیرضا طاهری، مدیرعامل قبلی موسسه که در دوره ۱۰ ساله خدمت خود، آثار و برکات ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته اند تقدیر بعمل آمده و با تقدیم لوح تقدیر از خدمات این عزیز قدردانی بعمل آمد.

همچنین، در حاشیه این مراسم نمایشگاه توانمندیها و صنایع دستی مددجویان برپا شد که توسط نمایندگان و مدعوین محترم بازدید شده و باعث خرسندی و تعجب بازدیدکنندگان گردید. بنحویکه، تمامی مسئولین، خیرین و مدعوین محترم بر اهمیت بازتوانی و توانبخشی مددجویان مقیم سرای احسان تاکید نمودند.

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 ديدگاه

برای دریافت آخرین اخبار، شماره خود را وارد کنید

سرای احسان

مرکز نگهداری و توانمند سازی بیماران اعصاب و روان

سرای احسان کجاست؟

سرای احسان یک مرکز خیریه مردم نهاد است که به طور شبانه روزی و رایگان از بیماران اعصاب و روان مراقبت می کند و سعی در توانبخشی آنها دارد.

درباره ما بیشتر بخوانید
به دنیای ساده آدم‌های آن‌سوی دیوار بپیوندید

سرای احسان

مرکز نگهداری و توانمند سازی بیماران اعصاب و روان درباره ما بیشتر بخوانید