شور حسینی همراه با اهالی سرای احسان

شور حسینی همراه با اهالی سرای احسان - موسسه خیریه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی

هیئت مددجویان سرای احسان (موسسه خیریه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی)، متوسلین به حضرت رقیه(س) به مناسبت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)  از اول محرم تا شام غریبان در مرکز فرهنگی مذهبی باب السلام مرکز اقامه عزا نمودند.

طبق سنوات هرساله با ورود به ماه محرم الحرام، مددجویان و پرسنل سرای احسان در  عزای سرور و سالار شهیدان راه حق حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، حسینیه باب السلام مجموعه را همسو با دیگر ارادتمندان و دوستداران اهل بیت (ع) سیاهپوش نموده و با اجرای برنامه های نوحه خوانی، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی مذهبی و سینه زنی در فضایی سرشار از معنویت و اخلاص به اقامه عزای سیدالشهدا پرداختند. هیات حضرت رقیه(س) مددجویان سرای احسان، امسال نیز پذیرای هیئت ها و دستجات عزاداری و نیکوکاران همیشه همراه سرای احسان بود.

هیئت مددجویان سرای احسان – متوسلین به حضرت رقیه(س) – با اهتمام به پاسداشت  ایام عزای سید الشهدا(ع)، هرشب از ساعت ۲۰ الی ۲۱:۳۰ با اجرای برنامه های معمول این ایام، ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت(ع) را ابراز داشتند. در این شبهای حزن و اندوه، اکثر مددجویان در مراسم حضور و مشارکت فعالانه ای داشته و اجرای تمام برنامه ها و مراسم مخصوص ایام عزا مانند مداحی، نواختن طبل و سنج، حمل پرچم و پذیرایی از عزاداران و میهمانان هیات توسط خود مددجویان انجام گرفت.

همچنین، دسته عزاداری مددجویان سرای احسان، همراه با دیگر دسته های عزاداری منطقه کهریزک، در روز عاشورا به امامزادگان اسماعیل و ابراهیم روستای قلعه شیخ که محل تجمع هیات های عزادار است، عزیمت نمود. مددجویان ابتدا در آسایشگاه سالمندان و معلولین کهریزک اقامه عزا نموده و سپس، در میان سیل جمعیت عزادار روز عاشورا خود را به امامزاده اسحاق رساندند تا ارادت خود را به محضر حضرتش برسانند و نایب الزیاره همه عزیزان و خدمتگزاران و نیکوکاران سرای احسان بودند.

سرای احسان (موسسه خیریه حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی) میزبان بیش از ۴۲۰ نفر توانخواه مرد و زن مبتلا به اختلالات روانی مزمن فاقد سرپرست و فاقد سرپرست موثر است و با حمایت خیرین و فعالان اجتماعی در زمینه نگهداری، درمان و توانبخشی آنان فعالیت می نماید.

انتهای خبر

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت آخرین اخبار، شماره خود را وارد کنید

سرای احسان

مرکز نگهداری و توانمند سازی بیماران اعصاب و روان

سرای احسان کجاست؟

سرای احسان یک مرکز خیریه مردم نهاد است که به طور شبانه روزی و رایگان از بیماران اعصاب و روان مراقبت می کند و سعی در توانبخشی آنها دارد.

درباره ما بیشتر بخوانید
به دنیای ساده آدم‌های آن‌سوی دیوار بپیوندید

سرای احسان

مرکز نگهداری و توانمند سازی بیماران اعصاب و روان درباره ما بیشتر بخوانید